Welcome to Shell-Land!

Όπως ανοίγουν τα κοχύλια στην άμμο, έτσι και γω, αποζητώ να παίρνω το φως των δικών σας ματιών...

Όσο ζω, θα ονειρεύομαι και με τίποτα δεν με ξυπνάω. Όσο υπάρχω, στη θάλασσα θα συνεχίζω να βουτάω

και σαν δελφίνι να κολυμπάω, ψηλά θα πετάω και τα κοχύλια μου στη θάλασσα θα φυλάω. ©

Τρίτη 20 Οκτωβρίου 2009

Mentor & Mentee - Όλα όσα θέλατε να μάθετε για το mentoring

Σήμερα το πρωϊ, μια συνάδελφος στο γραφείο - η οποία δεν γεννήθηκε στην Ελλάδα και μητρική της γλώσσα είναι τα Αγγλικά - με ρώτησε πως λέγεται στα Ελληνικά η λέξη Μentee (Καθοδηγητής).

Με αφορμή λοιπόν τη συζήτησή αυτή για το mentoring, σας παραθέτω στο link εδώ το εγχειρίδιο του μέντορα.


Άραγε, είχατε ποτέ κάποιο που στάθηκε ο μέντοράς σας;

Εγώ είχα αυτή την τύχη και πραγματικά χαίρομαι, που μου δόθηκε η ευκαιρία να μάθω σπουδαία πράγματα, από κάποιον πολύ σημαντικό άνθρωπο, που δυστυχώς δεν ζει πια... Ένα ευχαριστώ δεν φτάνει. Καλή αντάμωση.
.
UPDATE:
Ο Μέντορας ήταν ο αφοσιωμένος φίλος του Οδυσσέα, που σ' αυτόν ο ήρωας εμπιστεύτηκε την ανατροφή του γιου του Τηλέμαχου, προτού φύγει για την εκστρατεία στην Τροία. Όλα τα χρόνια της απουσίας του Οδυσσέα, εκτέλεσε τόσο πιστά την εντολή του φίλου του, ώστε το όνομά του έγινε σύμβολο της φιλίας και της αφοσίωσης. Έτσι επικράτησε, οι σοφοί και αφοσιωμένοι σύμβουλοι να ονομάζονται μέντορες.

12 σχόλια:

Maria B. είπε...

καλημέρα ματριγκακι ! είχα και εγω μέντορα μια κοπέλα στην πρώτη μου δουλειά, εγω ήμουν 18 ετών και εκείνη 32, την θυμάμαι πάντα με αγάπη, με είχε μάθει πολλά και σωστά πράγματα !!! να είσαι καλά με εκανες να την σκεφτώ !!!

καλό μεσημέρι

Hfaistiwnas είπε...

Προσωπικά, δεν μπορώ να πω ότι είχα..
οπότε δεν μπορώ να καταλάβω τη διαφορά του να έχεις, με το να έχεις..

Matriga είπε...

Maria Β,
Eσύ με καταλαβαίνεις απόλυτα τότε...
Είμαστε τυχερές που είχαμε μέντορες και γνωρίσαμε τι σημαίνει να δίνεις στον άλλο, χωρίς να περιμένεις κάτι :)

Πολλά φιλιά και καλό απόγευμα

Matriga είπε...

Hfaistiona,
Σ' ευχαριστώ πολύ για τις επισκέψεις σου και πιο πολύ για την τιμή που μου κάνεις να αφήνεις εδώ τα σχόλια σου και να μοιράζεσαι μαζί μας :))

Κοχυλένια φιλιά!

Global Greek είπε...

Καλησπέρα, το θεμα είναι πολύ ενδιαφέρον. Αν η εταιρία δεν το προσφέρει από μόνη της, είναι σημαντικό να επιλέξεις εσύ έναν μέντορα μέσα στην εταιρία και έναν έξω Προσωπικά έχω εδώ και 7 χρόνια έναν (ουδέτερο εκτός εταιρίας) και με βοήθησε πάρα πολύ. ισως να θέλεις να γράψεις λίγα λόγια παραπάνω για όσους δεν έτυχε να έχουν και δεν γνωρίζουν τι μπορείς να κερδίσεις από μια τέτοια σχέση... Καλησπέρα

Matriga είπε...

Καλώς την Global Greek.
Πολλά χρόνια θα ζήσεις γιατί ετοιμαζόμουν να σου κάνω μια επίσκεψη. Το θέμα πραγματικά χωράει πολύ συζήτηση, αλλά πίστεψέ με, θα το ανέλυα πολύ περισσότερο, αν δεν με πονούσε...
Ο μέντοράς μου που ανέφερα ότι δεν ζει πια, ήταν και ο αγαπημένος μου.
Όσο αφορά στην εργασία μου, πράγματι έχω σταθεί πολύ τυχερή γιατί έχω συνεργαστεί και σταθεί στο πλευρό πολύ σημαντικών ανθρώπων.
Δεν μπορώ να πω επώνυμα, αλλά ένα θα σου αναφέρω: Η γυναίκα που από μικρή θαύμαζα, σήμερα είναι εκείνη που είμαι βοηθός της...
Ο πρώην σύζυγος της.. αν σου λέει κάτι είχε την πιο επιτυχημένη τηλεοπτική εκπομπή στην ασπρόμαυρη τηλεόραση... Αλάτι & Πιπέρι.

Πολλά κοχυλένια φιλιά

Savvina είπε...

Καλησπέρα matriga.
Και εγώ είχα το πρώτο μου αφεντικό για μέντορα.
Μου έμαθε πολλά πράγματα, όχι μόνο πάνω στο επάγγελμά μου αλλά και στο πώς να συμπεριφέρομαι στο χώρο που δουλεύω.
Είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει ανοχή και υπομονή.
Να είναι καλά.
Καλό σου απόγευμα.
Πολλά φιλιά.

ΕΛΕΝΑ είπε...

Νομίζω ότι οι περισσότεροι είχαμε κάποια στιγμή τον μέντορά μας!
Ναι, είχα κι εγώ έναν πολύ αξιόλογο άνθρωπο, του χρωστάω πάρα πολλά, αλλά δυστυχώς επίσης δεν ζει.
Κρατάω πάντα μέσα μου όσα με δίδαξε πάντως, με πολλή αγάπη και υπομονή!
Φιλάκια!

Unknown είπε...

matriga....μέντορες όλοι έχουμε απλά οι περισότεροι τους ξεχνάμε......υπάρχουν όμως και οι καθημερινοί μέντορες της ζωής για να σε επαναφερουν στο σωστο δρόμο.....νομίζω όπως εσυ που με ξυπνησες απο ενα κακό όνειρο....νάσαι καλά και σόρρυ για την απουσία μου...θάμαι πλέον εδω μαζί με όλους..ευχαριστώ

korinoskilo είπε...

προσπαθω να σκεφτω εναν μονο .... αλλα μαλλον ειναι πολλοι αυτοι που με μερικες κουβεντες που μενουν μεσα μας για μια ζωη ....

απο γονεις... απο δασκαλους... απο τον πρωτο εργοδοτη... απο συνεργατες... απο φιλους....

εγω θεορω μεντορες ολους τους θετικους ανθρωπους στην ζωη μου που καποια στιγμη με τις κουβεντες τους μου αλλαξαν τον τροπο σκεψης
και μονο που υπαρχουν μεσα μου .. υπαρχουν και αυτοι οι ανθρωποι στο μυαλο....

(το κειμενο δεν το διαβασα δεν μου ανοιγει το πδφ)

την καλησπερα μου

Osiris είπε...

Πάντως, οφείλω να ομολογήσω, ότι έκανε πολύ καλή "δουλειά"! ;)

Πολλά φιλιά.
Να έχεις ένα υπέροχο βράδυ.

bb

Vassilis είπε...

είχα την όμορφη εμπειρία να έχω δίπλα μου ένα μέντορα στο παρελθόν. Αυτό που μου άρεσε ήταν ότι και αυτός είχε ένα μέντορα τον οποίο εκτιμούσα και σεβόμουν.
Έτσι ήξερα ότι ο δικό μου μέντορας δεν "το έπαιζε" γκουρού αφού και αυτός συμβουλευόταν κάποιον άλλον.